Fandom

MoominWiki

Muumit piilosilla

159pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Muumit piilosilla on ensimmäinen Muumi-aiheinen tietokonepeli ja se ilmestyi vuonna 1995. Peli sisältää yhdeksän erilaista näkymää, ”huonetta”, eri puolilla Muumilaaksoa, joista suurin osa on Muumitalon sisällä. Tehtävänä on löytää Tahmatassu klikkaamalla hiirellä näkymässä olevia esineitä, asioita, henkilöitä tai tapahtumia. Pelissä on yhdeksän eri huonetta, jotka ovat Muumitalon lähiympäristö, Muumitalon keittiö, Hemulin talo, Niiskuneidin huone, Muumipeikon huone, Muumitalon kuisti, Niiskun verstas, Muumitalon kellari sekä uimahuone. Tahmatassun löytäminen ei ole helppoa, sillä jokainen näkymä on täynnä erilaisia pieniäkin yksityiskohtia, ja kaiken lisäksi Tahmatassu ei ole koskaan piilossa samassa ”huoneessa” samassa paikassa, vaan paikat vaihtuvat useita kertoja.

Pelissä esiintyvät lähes kaikki Muumimaailmaan kuuluvat hahmot. Muumihahmot eivät yleensä puhu, vaan toimivat eleillä ja liikkeillä. Esineet ja eläimet kyllä päästävät mitä mielikuvituksellisimpia ääniä. Eri huoneissa on myös mahdollisuus värittää, pelata muistipeliä yksin tai kaverin kanssa, piirtää tai yhdistää tietty ääni tiettyyn hahmoon, esineeseen tai eläimeen.

Template:Muumi-tietokonepelit

Template:Tynkä/Tietokonepeli

Luokka:Muumi-tietokonepelit Luokka:Vuoden 1995 tietokone- ja videopelit Luokka:Windows-pelit Luokka:Macintosh-pelit