Fandom

MoominWiki

Muumit meren aalloilla

161pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Muumit meren aalloilla on toinen Muumi-aiheinen tietokonepeli ja muistuttaakin grafiikaltaan ja ääniltään paljon edeltäjäänsä. Pelin alussa kerrotaan, että Muumit ja heidän ystävänsä ovat päättäneet lähteä kuumana kesäpäivänä Merenhuiske-laivalla kohti ulappaa. Tehtävänä pelissä on kerätä kolme mitalia ohjaamossa olevaan mitalikaappiin, jonka jälkeen pelaaja voi ohjata Merenhuiskeen kotiin Navigointi-tehtävässä (kolme kertaa), joka ilmestyy tehtäväksi, kun pelaaja saa mitalit. Mitaleja saa lähes kaikista tehtävistä, ainoastaan väritys- ja torvi-tehtävästä mitalia ei voi saada.

Pelin alussa kertoja kertoo Muumilaaksosta ja sen kartta näkyy ruudulla. Jonkinlainen kartta Muumilaaksosta esiintyy kaikissa tämän pelin jälkeen ilmestyneissä Muumi-peleissä. Hahmomäärä ei ole Muumit meren aalloilla -pelissä läheskään niin suuri kuin edeltäjässään ja toisin kuin edeltäjässään, jossa oli vain yksi "varsinainen tehtävä", tässä pelissä on eri tehtäviä. Pelissä ei voi klikata mitä vain missä vain, vaan tämä tapahtuu ainoastaan ohjaamossa ja Muumipeikko-tehtävässä, muuten hassuus esiintyy osana tehtäviä.

Template:Muumi-tietokonepelit Template:Tynkä/Tietokonepeli

Luokka:Muumi-tietokonepelit Luokka:Windows-pelit Luokka:Macintosh-pelit