Fandom

MoominWiki

Muumit ja Näkymätön lapsi

162pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Muumit ja Näkymätön lapsi on neljäs Muumi-tietokonepeli. Peli ilmestyi vuonna 1999. Ainoa muumihahmo, joka pelissä puhuu, on Muumimamma, ja hänen suomenkielisenä äänenään toimii Ulla Tapaninen kuten Muumilaakson tarinoissakin. Peli on ensimmäinen ja myös ainoa Muumipeli, jossa pelaaja pääsee ohjaamaan jotain Muumimaailman hahmoa: tässä pelissä se on aluksi näkymätön Ninni. Pelissä on tehtävänä erilaisten pelien pelaamisen kautta saada Ninni vähitellen näkyväksi.

Erilaisia pelejä on seitsemän erilaista (Pikku Myyn omenoiden puolustus, Muumipapan purkituskone, Niiskun omenan vienti kellariin -laite, Muumipeikon sulkapallopeli, Erilaisten pukujen teko, Nuuskamuikkusen musiikin tunnistuspeli ja Muumimamman sienienkeräys), joista jokaisesta kerran (ja tarpeeksi) pelattuaan Ninni tulee osittain näkyväksi. Muumimamma on mukana jokaisessa pelissä ja antaa neuvoja niihin kaikkiin. Kaikkiin tehtäviin, yhtä lukuun ottamatta, pääsee huonevalikosta, eikä yleiskuvasta Muumilaaksosta, niin kuin edellisessä ja seuraavissa pelissä. Muumilaakso nähdään alkuvideossa ja erillisessä kertomuksessa, joka kertoo "Perhepäivästä".

Behind the Scenes